-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
SZKOLNE
-
BIUROWE
-
GRY I ZABAWKI
- Pluszak
- Pchacz
- Pluszak interaktywny
- Pacynka
- Zabawka dźwiękowa
- Grzechotka
- Zabawka do kąpieli
- Zabawka edukacyjna
- Ciągacz
- Bąk
- Zabawka nakręcana
- Karuzela nad łóżeczko
- Mata dla malucha
- Sorter
- Pozytywka
- Gryzaczek
- Odpychacz
- Koń na biegunach
- Wańka wstańka
- Klatka
- Jeździk
- Zabawka na baterie
- Chodzik
- Nocnik
- Śliniak
-
ARTYSTYCZNE I DEKOR
-
ŚWIĄTECZNE i OKAZJONALNE
- AGD
- PROMOCJE
-

-
SZKOLNE
-
BIUROWE
-
GRY I ZABAWKI
- Pluszak
- Pchacz
- Pluszak interaktywny
- Pacynka
- Zabawka dźwiękowa
- Grzechotka
- Zabawka do kąpieli
- Zabawka edukacyjna
- Ciągacz
- Bąk
- Zabawka nakręcana
- Karuzela nad łóżeczko
- Mata dla malucha
- Sorter
- Pozytywka
- Gryzaczek
- Odpychacz
- Koń na biegunach
- Wańka wstańka
- Klatka
- Jeździk
- Zabawka na baterie
- Chodzik
- Nocnik
- Śliniak
-
ARTYSTYCZNE I DEKOR
-
ŚWIĄTECZNE i OKAZJONALNE
- AGD
- PROMOCJE
-
-
Gra planszowa Labo Eurobusiness






78.56
Opinie |
brak ocen
(Dodaj)
|
||||||||||
Ilość w opakowaniu | 1 szt | ||||||||||
Wysyłka w ciągu | 3 dni | ||||||||||
Cena przesyłki |
9.99
|
||||||||||
Dostępność |
|
||||||||||
Waga | 0.474 kg |
Kod kreskowy | |
EAN | 5907656600019 |
Zamówienie telefoniczne: 505600505
Zostaw telefon |
- Opis
- Opinie i oceny (0)
- Zadaj pytanie
- jedna z najpopularniejszych gier towarzyskich na świecie
- mądre inwestycje, kupowanie i sprzedawanie nieruchomości, trafne ocenienie sytuacji przyniesie Ci zyski, majątek i zwycięstwo
- rodzinna gra planszowa
- zestaw zawiera 1 planszę, 5 pionków, 32 domy, 12 hoteli, 2 kostki, 2 zestawy po 16 kart Szansa, 28 kart Akt własności, banknoty i instrukcję
- liczba graczy: 2-5
- wiek graczy: od 14 lat
- wymiary pudełka: 495 x 255 x 35 mm
Zasady gry:
Zadaniem gracza jest zdobycie jak największego majątku poprzez kupowanie nieruchomości i zarabianiu na nich. W grze dużą rolę odgrywa losowość, ponieważ gracze rzucają na przemian dwiema sześciennymi kośćmi. Liczba wyrzuconych oczek decyduje o położeniu pionka w kolejnych kolejkach na czterdziestopolowej planszy. Oprócz pól z nieruchomościami w grze występują także: pola z niespodzianką (tzw. szansą), pole z więzieniem, pole z siecią wodociągową, pole z elektrownią atomową, pole z aresztem, a także dwa pola z tzw. stratą (karą pieniężną dla zawodnika, który na nich stanie). Zwycięża gracz, który w określonym czasie zdobędzie największy majątek.
Główne założenia gry
- Na początku gry wszyscy gracze otrzymują 3000 $.
- Gracze rzucają kostkami na zmianę i poruszają się po kwadratowej planszy zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
- Aby kupić nieruchomość, należy na niej stanąć i zapłacić cenę, widniejącą na polu lub wygrać licytacje (jeżeli gracz, który stanie na nieruchomości, nie dokona jej zakupu, zostaje ona wystawiona na licytację).
- Za każde przejście przez start gracz otrzymuje premię – 400 $.
- Po kupieniu wszystkich nieruchomości w danym kolorze gracz może „budować” na nich domki i hotele (co zwiększa opłatę przeciwnika za postój na danym polu). Cena domków jest uzależniona od państwa – im „droższe” państwo, tym więcej kosztują domki, np. w Grecji i we Włoszech domek kosztuje 100 $, a w RFN i Austrii 400 $. Gracze mogą też handlować prawami własności między sobą.
- Można kupić do 3 domków w trakcie jednego ruchu, w tym najwyżej jeden na konkretnej nieruchomości. Różnica w liczbie domków w różnych miastach w jednym państwie nie może być większa niż jeden.
- Jeżeli jest się w posiadaniu wszystkich terenów w danym kraju i są one niezabudowane, to opłata jest podwójna.
- Istnieje możliwość zaciągnięcia w banku pożyczki hipotecznej równej połowie wartości miasta. Przy jej spłacie dolicza się prowizję 10%.
- W przypadku, gdy gracz wyrzuci jednakową liczbę oczek na dwóch kostkach (np. 4 i 4), ponawia swój rzut i dodaje liczbę oczek do poprzedniego wyniku. Jeżeli jednak gracz znowu wyrzuci tak zwany „dublet”, musi iść do więzienia.
- Gdy gracz traci wszystkie pieniądze i nie jest w stanie zapłacić opłat postojowych lub należności dla banku, przegrywa, a jego nieruchomości przejmuje bank. Jeśli znajdują się na nich domki lub hotele, bank usuwa je. „Puste” nieruchomości wystawia na licytacje tak, aby każdy z pozostałych graczy mógł je wylicytować na zasadzie „kto da więcej”.
- Wygrywa ten gracz, który posiada najwięcej pieniędzy (wartość nieruchomości dolicza się do majątku). Majątki, domki i hotele liczy się sa połowę ich wartości. W przypadku, gdy inni gracze zbankrutują, wygrywa ten, który jako ostatni pozostał w grze.
- W grze może brać udział od 2 do 5 graczy.
- Produkty podobne